Péče o řasy a obočí – zaručené způsoby, kterými dosáhnete viditelných výsledků

Pravidelná péče o řasy a obočí by měla být důležitou součástí každé ženy, která touží vypadat krásně a přirozeně. Mnohé z vás určitě nepřikládají jejich péči velkou váhu. Přitom právě zdravé řasy a upravené obočí vám dokáží ubrat pár let a přidat na vaší kráse. Proto potřebují stejně důkladnou péči jako třeba vaše kadeře. Zde si tedy povíme několik rad a tipů, jak o ně správně pečovat, vyživovat je a zároveň je nezatěžovat.

 

Péči o řasy a obočí je potřeba provádět pravidelně

Krásných a udržovaných řas i obočí dosáhnete správnou péčí. Ale je potřeba se jim věnovat pravidelně, protože jak jsou jednou zanedbané, špatně se zotavují.

 

Správný tvar obočí

Základem hezkého a upraveného obočí je zvolit správný tvar, který ladí k vašemu tvaru obličeje. Dále je důležitý i odstín, který by měl zase ladit s pletí a přirozenou barvou vašich vlasů – obočí by mělo být o jeden odstín tmavší v případě světlého typu. Pokud máte vlasy hodně tmavé, zvolte naopak o jeden odstín světlejší.

Obočí by mělo mít přirozený tvar – mělo by kopírovat přirozený růst. Pokud máte od přírody například obočí silnější, nesnažte se ho za každou cenu ztenčovat. Při trhání obočí platí zásadní pravidlo – méně je někdy více.

Jestliže nejste spokojená se svým tvarem, můžete zajít za profesionálem, tzv. brow artist. Ten vám během konzultace navrhne tvar, který se vám líbí a také je vhodný pro váš tvar obličeje. Doma si pak vytrháváte jen ty chloupky, které rostou okolo základního tvaru.

Další z možností je permanentní make-up obočí. Je vhodný zejména pro ženy, které ho z nějakého důvodu mají řídké, nevýrazné a nepomáhá pravidelné vyživování séry ani jinými podpůrnými látkami.

 

Jak docílit krásných a zdravých řas

1. Odličování
Základ úspěchu je každý večer se důkladně a správně odličovat. Nepoužívejte agresivní přípravky, které řasy ničí. Správné odličovače by měly obsahovat vyživující látky jako vitamín A, E, F, kolagen, ceramidy nebo výtažky z aloe vera – zabraňující jejich lámání.

Také si dejte velký pozor na způsob odličování – nejprve tamponek napuštěný odličovačem přiložte na pár sekund na víčko, poté pohybem dolů a směrem k vnitřnímu koutku oka jemně přejíždějte. Předejdete tak lámání a vypadávání řas.

2. Výživa
Řasy můžete vyživovat pomocí olejů – ricinový či panenský olivový olej (lisovaný za studena). Vtírejte jej klidně dvakrát denně, ráno a večer. Pozor si však dejte, aby se oleje nedostaly do oka.

3. Zůstaňte nenalíčená
Jediná plně účinná metoda – když nebudete poškozovat řasy líčením, budou v lepší kondici. Ovšem většina z vás se jistě líčí pravidelně. Pokuste se tedy zůstat bez nalíčení alespoň ve chvílích, kdykoliv je to možné (např. pokud jste doma).

4. Jídelníček a životospráva
Do správné péče o řasy patří také zdravý jídelníček a životospráva. Strava bohatá na bílkoviny, tuky obsahující nenasycené mastné kyseliny, vitamín H nebo biotin vám zaručí správný růst nejen řas, ale i obočí a vlasů.

5. Správné nanášení řasenky
Za poškozené řasy často může nesprávná manipulace s řasenkou. Nejlepší způsob nanášení maskary je začít u spodních řas. Po nanesení je nechte zaschnout a pak pokračujte na horních – při jejich líčení se dívejte směrem dolů a kartáčkem postupujte jemnými pohyby ze strany na stranu. V případě, že se vám řasy slepí, je pročešte kartáčkem.

Vhodné je také používat tzv. podkladovou řasenku s obsahem vitamínů. Ta řasy chrání před nežádoucími látkami, které běžné řasenky obsahují.

6. Přirozené řasy
V posledních letech se stalo velice populární dlouhodobé prodlužování řas. Výsledek vypadá krásně, nemusíte se líčit, jenže má i své proti. A tou je ve většině případů jejich lámání a vypadávání vašich přirozených řas.

Pokud přece jen chcete krásné brvy 24 hodin denně bez nalíčení, můžete vyzkoušet trvalou, neboli lifting řas. Řasy budou krásně natočené, tmavší, ale zároveň i vyživené a budou stále plnit svoji přirozenou funkci.

Výživná péče o řasy

Poslední dobou jsou velice oblíbená různá výživná růstová séra na řasy – převážně díky pečujícím složkám (vitamíny, peptidy). Je potřeba volit kvalitní séra na přírodní bázi. Ty syntetické totiž mohou mít díky obsaženým látkám (např. prostaglandin) nežádoucí účinky. Naopak přírodní látka Plexaura Homomalla – trsovník lékařský přirozeně aktivuje růst řas, prodlužuje jejich dobu obnovy, zabraňuje lámání a vypadávání. Dalšími účinnými látkami je pak biotin, D-panthenol a kyselina hyaluronová.

Při používání séra je potřeba vytrvat – výsledný efekt se nedostaví ihned, ale až po několika týdnech. Důležité je pravidelné a správné nanášení – ke kořínkům řas.

 

Péče o obočí pomocí běžných surovin

Upravené, husté a přirozené obočí – to je sen mnoha žen. Obočí ve stylu úzkých oblouků už dávno odzvonilo a čím dál víc z vás hledá způsoby, jak zahustit a celkově zlepšit jeho kvalitu, abyste se nemusely každý den trápit zdlouhavým dokreslováním tužkou či stíny. Základem je správná péče a výživa.

 

Přirozeně k hustému obočí

Hustého a výrazného obočí dosáhnete správnou péčí a výživou. V první řadě je potřeba vyhnout se nanášení pleťových krémů na obočí. Mohou totiž obsahovat látky, které poškozují folikuly chloupků a tím zpomalují jejich růst. Naopak pravidelnou aplikací z níže uvedených přírodních surovin jejich růst podpoříte.

1. Kokosový olej
Podporuje růst a posiluje chloupky obočí, které pak lépe drží tvar. Pro co nejlepší výsledek olej nanášejte přes noc.

2. Ricinový olej
Vyživuje, zpevňuje a podporuje růst chloupků. Je velice účinný, výsledky jsou viditelné už po 3-4 týdnech. Nanášejte po odlíčení na noc a ráno jej vymyjte.

3. Aloe vera
Pravidelná aplikace koncentrátu nebo čerstvé šťávy z aloe vera podporuje růst chloupků a zanechává obočí lesklé.

4. Mléko
Nejlépe je nanášet ho přes noc, aby látky v něm obsažené mohly plně proniknout do obočí a poskytnout mu tak správnou výživu.

5. Olivový olej
Pravidelnou masáží pomocí olivového oleje dosáhnete prokrvení, které se nakonec projeví hustším obočím.

6. Vitamíny
Jestliže máte nevýrazné obočí, rozhodně není na škodu zařadit do jídelníčku potraviny, které obsahují hodně vitamínu A (játra, vaječné žloutky, paprika), C (kiwi, zelí, brokolice) a E (oříšky, zelené olivy, špenát).

Nyní už víte, jak správně pečovat o své řasy i obočí a jak je vyživovat, aby byly krásné, zdravé a výrazné. Vyzkoušejte naše tipy, které vás nejvíce zaujaly a podělte se o vaše zkušenosti do komentářů.

Comments are closed.